Wednesday, January 14, 2015

10 JAN 2015

بسم الله‎
 السلام عليكم

Hai korang, Salam tahun baru, 2015. Semoga tahun ini lebih baek dari sebelumnya. 
Seperti setiap tahun, paling neves sekali bila tahun baru. Mula la orang tanya azam apa tahun nie? Azam tahun lepas tercapai tak ? omaigad! Susah betul nk jawab semua soklan tu. Paling takut bila umur semakin hari semakin meningkat, bukan menurun taw. -,- Bulan pertama untuk tahun baru dan bulan dimana aku dilahirkan. 10 Jan 2015 hari bermakna bagi aku. Untuk tahun nie, Alhamdulillah, terasa diri ini dihargai sangat sangat. Sehari dapat 3 kejutan taw! 

Untuk kejutan pertama tu, mmg tak disangka la kan. 1st time officemate clbrtes birthday aku, Ya, terharu la sbb bos dan manager beria nk kenakan aku. Lagi setengah jam nak balek, dorg boley suruh pergi stor check stock! Masa tu da geram da, time nk balek la sebok nk itu ini. Lepas da check semua, terus ke depan. Tengok2 lampu dorg tutup nk surprise la. Yeah, Kek bersama lilin sambil nyanyi lagu "happy birthday". Sweet lagi bila bos, manager dan staf sesama nyanyi. Kemain semangat nyanyi. Aku ? Time tu blur dan tak sangka la dorg bg kejutan tu. Tapi belum tahap menanges lagi. :)

Untuk Kejutan kedua nie, dari kesayangan, GC. Dorang punya plan mmg terasa hati betul la. Kalau bab bab wish nie mmg bg dorg la, dorg antara terawal wish birthday. Tapi tahun nie, dorg senyap dan sepi. Macam tak ingt je hari lahir aku. Yang wish pun ecah. Time tu terfikirla, dorg nie mungkin busy sampai lupa date tu. Petang lepas kerja, Lepak dengan tasha dekat mid. Sampai je BR (Baskin Robbins), beborak dan bergosip. Tapi dia senyap jew, tak wish pun. Sedih kot masa tu. Tahan je,buat macam biasa. Lepas da lepak terasa lapar. Dia ajk mkn Old Town. Biasala, aku tak suka reramai org. Kebetulan OT full dgn manusia. Cakap dgn tasha, pergi tempat laen la selaen OT, tp die selambe je masuk kedai tu, padahal xde space kot. Boleh pula tinggal kan aku dekat lua sesorg! Ishhh! Geram betul. Pergila dekat si tasha nie dgn skumpulan gadis bertudung pink, memula tak pasan muka lagi taw, toleh sekali, nampak muka GC! Omaigad, masa tu air mata nie tak boley tahan, mengalir seperti air di sungai. *ayat kau* Tadaaaa, Dorg dgn penuh exctednya nyanyi lagi "happy birthday", dan aku tak mampu menahan air mata nie, Sedih tu tataw la nak cakap cemana kan. TERHARU beribu kali la. Sanggup tu amek cuti semata mata nk plan semua nie,dan lagi sedih bila dorg sme berlakon konon nya busy la xpat lepak sama la. Pandai betul berlakon. Teringat masa zaman belajar dulu. Tapi lakonan dulu tu mencabar sgt. Naseb tahun nie takde segala tepung,telur dan air. Betul kata shue, dlm tujuh org, birthday aku la yg slalu dorg sambut. Mungkin sbb awal tahun dan mungkin aku antara yg bertuah. Eh! Hahah. InsyaAllah, tahun nie kita sambut ketujuh tujuh hari lahir eh :) Dan paling paling sweet dorg sanggup pakai tudung color pink, color fav aku pulak tu. Suka tau buat aku terharu lagi dan lagi. Misi korg buat aku "Menangis" Berjaya!






"Alhamdulillah it's my birthday again! And I'm just getting a year less younger and a year more wiser! 
 Ya Allah, sesungguhnya aku bersyukur diatas jutaan nikmat yang telah Kau berikan. Bertambah lagi usia yang telah Kau pinjamkn. Terima kasih juga untuk setiap rezeki yang Kau kurniakan. Terima kasih juga untuk setiap ujian dan dugaan yang Kau beri kepada ku.Terima kasih kepada yang tak putus-putus wish. Semoga apa yg dihajati tercapai. Aamiin. "

No comments: