Thursday, May 14, 2015

#Bercuti di Bandung 2015- PART 03 -

بسم الله‎
 السلام عليكم

Okay, entry kali nie sambungan dari #Bercuti di Bandung 2015- Part 02 punya taw. So, apa lagi jom bace apa yg terjadi di PART 03 nie. :)

Hari kedua :
Tepat pukul 7:30am kami sudah terpacak di lobi menanti Qimie. Pak Qimie nie actly umur nya 31taun tapi kami da terbiasa memanggil qimie. Si qimie nie mmg punctual bab masa. Sebab biasanya waktu pagi,jln raya mmg sesak dengan jem. Hari kedua kami plan ke Kawah Putih. Sebelum ke kawah putih, kami sarapan di Saung Andir, Ciwidey dan menu paling fames katanya Ayam Brengsek. Haaa Seram sejuk dengar menu tu kan, tapi rasanya mmg brengsek dong. Sambal belacannya bukan maen pedas. Perut kenyang, kami teruskan perjalanan ke Kawah Putih. Mengambil masa dalam 45minit. Jalan kesana seperti ke Cameron, dengan cuacanya sejuk. Sampai di Kawah Putih, Harga tiket utk seorang ialah Rp 50,000. Memandangkan kami kesana pada hari liburan, maka ramai la orang dan kalau disana, make sure korang bawa mask mulut. Bau belerang akn masuk ke hidung. Kami disana tidak begitu lama sekadar bergambar. Pemandangannya Subhanallah, cantik ciptaanNya. Kami teruskan perjalanan ke Rumah Kain jln Kopo. Kali nie, memang murah murah, kain sulam, kain cotton dan sebagianya dengan harga Rp 110,000 - sepasang. Harga disana sudah tetap, so, jgnla nk tawar menawar lagi ya. Harga da memang murah. Dekat sana je aku beli 5 pasang kain. Lepas da habis duit di rumah kain, kami sempat singgah di ladang Teh. Subhanallah, cantik pemandangannya. Apa lagi bergambar itu wajib la. Okay camera full of memory! Kami ke Cibaduyut Syurga KASUT! Excited cika, sebab dia mmg nak shoping kasut, macam jenis kasut ada. Rambang mata aku dekat sana. Ternyata harga disana mmg murah! Sempat juga aku beli dua pasang kasut. Kasut settel dan kami ke Toko Tiga , Toko Tiga nie menjual barang jenama seperti LEVI'S , Lee Cooper. Tapi sedihnya size jeans disana tak berapa ngam dengan aku. Huhuh
Penat dan lapar! Kami terus ke Rest Belacan untuk dinner. Siap ada Live Music lagi taw. Memang layan la. Mostly dekat situ ramai pelancong dari Malaysia. Harga jangan cakap, murah dan makanan sedap.

Saung Andir, Ciwidey

Kawah Putih

Ladang Teh

Rumah Kain, Jln Kopo


Cibaduyut

Toko Tiga

Restoran Belacan


Okayh, panjang berjela entry BANDUNG nie,InsyaAllah next entry sure to be last entry. Janji! Bye
... :) 

1 comment:

Unknown said...

PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Salam kenal dari kami, Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

Rate per Kereta per Day :

# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa 14 jam/hari (8am to 10pm)
*Include : fuel, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport